Marmara Üniversitesi İlaç Dışı ve Tıbbi Cihaz Dışı Araştırmalar Etik Kurulu Toplantılar her ayın 3. cü haftası cuma günleri yapılacaktır. toplantıdan sonraki Pazartesi günü bir sonrakı ay toplantısı için alımlar başlayacaktır. Toplantı tarihinden önce alımlar bitecektir. Pazartesi - salı - Çarsamba günleri Saat 16:00 ya kadar başvurular alınacaktır. Alımlar bittikten sonra kesinlikle başvuru kabul edilmeyecektir |
MARMARA ÜNİVERSİTESİ
KLİNİK ARAŞTIRMA BAŞVURU FORMU
DOSYA İÇERİĞİNDE BULUNMASI GEREKEN EVRAKLAR
1
|
Akademik Kurul/ Anabilim Dalı Onay Yazısı |
Çalışmanın yapılacağı Anabilim Dalı / Klinikten alınmış, Akademik Kurul Kararı veya Anabilim Dalı başkanından ya da Klinik Şefinden bilgisi ve izni olduğuna dair yazı bulunmalıdır. |
2 |
Başvuru Formu: |
Tüm araştırıcılar tarafından imzalanmış olmalıdır. |
3 |
Özgeçmişler: |
Kısa özgeçmiş (en fazla 1 veya 2 sayfa olacak şekilde) ilgili araştırıcı (özgeçmiş kime ait ise) tarafından tarih yazılarak imzalanmalıdır. |
4 |
Araştırmacılar |
Araştırıcıları içinde Marmara Üniversitesinin bir Öğretim Üyesi ya da Uzmanının yer almadığı Çalışmalar kabul edilmeyecektir. |
5 |
Hasta Takip Formu Örneği: |
Çalışmada “varsa” kullanılacak hasta verilerinin kaydedileceği form başvuru dosyasında bulunmalıdır |
6 |
Taahhütname: |
Taahhütname hazırlanmalı ve imzalanmalıdır |
7 |
Araştırma Bütçesi: |
Çalışmanın ayrıntılı bütçesi hazırlanmalı ve bütçe başvuru dosyasında bulunmalıdır. |
8 |
Gönüllü bilgilendirme ve onam formu: |
Gönüllü bilgilendirme ve onam formu örneği hazırlanmalıdır. |
9 |
1 adet dilekçe |
|
10 |
Başvuru Dosyası: (Bir basılı kopya + 1 CD yeterlidir) |
Başvuru evrakları hazırlandıktan sonra, tüm başvuru evraklarının çıktısı alınarak, bir basılı kopyası şeffaf dosyaya konularak Etik Kurul Sekreterliği’ne elden teslim edilmelidir. Teslim edilen fiziki dosyadaki belgelerde ilgili bütün yerlerin imzalanmış olması zorunludur. (Eksik İmza olması halinde başvuru dosyası kabul edilmeyecektir.). |
11 |
1 adet CD |
İlgili dosyada bulunan tüm evrakların bir örneği, “başvuru formundaki sırasına göre” sadece bir adet Word ve/veya PDF sayfası formatında birleştirilerek tek sayfaya uyarlanmış biçimde(imzalı) CD’ye kaydedilmeli ve bu CD dosya ekinde mutlaka teslim edilmelidir. Not: CD’ye kayıt edilen belgeler ile fizik dosyada yer alan belgelerin eşleşmemesi halinde başvuru dosyası kabul edilmeyecektir. Dosya teslim esnasında tip.etikkurul@marmara.edu.tr adresine dosyanın PDF hali mail atılması hususunu önemle rica ederiz. (CD’deki kayıtlar sıkıştırılmış (rar, zip) veya açık halde MS Word ya da pdf gibi genel belge formatında olmamalıdır.) |
AÇIKLAMALAR:
- Etik Kurulu her ayın ilk haftası cuma günleri (ayda bir) toplanmaktadır.
- Etik Kurul Başvurularının değerlendirilebilmesi için başvuru dosyasının eksiksiz olarak, toplantının yapılacağı tarihten (toplantı tarihleri ve son başvuru tarihleri WEB sayfamızda ilan edilmektedir) en geç bir hafta önce teslim edilmelidir.
- Geç teslim edilen başvurular bir sonraki toplantıda değerlendirilecektir. Başvuru dosyası zamanında teslim edilmiş dahi olsa kimi zaman başvuru ve incelenecek dosya yoğunluğu nedeniyle bir sonraki toplantıda değerlendirilebilir.
- İl Sağlık Müdürlüğüne verilecek çalışmalarda 10 Adet imza ve klinik araştırma etik kurulunun çalışma esaslarını gösteren belgenin olmasına dikkat edilmesi gerekmektedir.
İLETİŞİM
Telefon : 0216 777 55 41 (Güler SUNA)
E-posta : tip.etikkurul@marmara.edu.tr
Etik Kurul Başvurularının değerlendirilebilmesi/onaylanabilmesi için Başvuruların, toplantının yapılacağı tarihten en geç bir hafta önce teslim edilmesi gerekmektedir. |
Önemli Not: Etik Kurul Sekreterliğimiz Pazartesi, Salı ve Çarşamba günleri başvuru belgelerini teslim almaktadır. |
ETİK KURUL- GÜNCEL BAŞVURU FORMU İÇİN TIKLAYINIZ...
M. Ü. TIP FAKÜLTESİ İLAÇ VE TIBBİ CİHAZ DIŞI ARAŞTIRMALAR ETİK KURULU BAŞVURU ESASLARI
|
Etik kurulumuz girişimsel olmayan ilaç ve tıbbi cihaz dışı araştırma projelerinin değerlendirilmesinde yetkilidir. Girişimsel araştırmaları değerlendirmek için yekisi bulunmamaktadır.
Girişimsel olmayan klinik araştırmalarda, araştırmaya dahil edilen gönüllülerin almakta olduğu tedaviye müdahale olmaması (tedaviyi değiştirmemek ya da etkilememek) gerekmektedir. Eğer araştırmada sağlıklı gönüllüler yer alıyor ise, onlara da herhangi tedavi verilmemesi ya da uygulama yapılmaması gerekir.
Etik kurulumuz yönergemizde yer alan aşağıdaki araştırma gruplarını değerlendirmekle yükümlüdür. Bu araştırma gruplarının dışında kalan, girişimsel olan, diğer araştırmaları değerlendirmek için yetkisi bulunmamaktadır. |
|
Etik Kurul Başvurularının değerlendirilebilmesi/onaylanabilmesi için |
Önemli Not: Etik Kurul Sekreterliğimiz Pazartesi, Salı ve Çarşamba günleri başvuru belgelerini teslim almaktadır. |
MARMARA ÜNİVERSİTESİ
KLİNİK ARAŞTIRMA BAŞVURU FORMU
DOSYA İÇERİĞİNDE BULUNMASI GEREKEN EVRAKLAR
1
|
Akademik Kurul/ Anabilim Dalı Onay Yazısı |
Çalışmanın yapılacağı Anabilim Dalı / Klinikten alınmış, Akademik Kurul Kararı veya Anabilim Dalı başkanından ya da Klinik Şefinden bilgisi ve izni olduğuna dair yazı bulunmalıdır. |
2 |
Başvuru Formu: |
Tüm araştırıcılar tarafından imzalanmış olmalıdır. |
3 |
Özgeçmişler: |
Kısa özgeçmiş (en fazla 1 veya 2 sayfa olacak şekilde) ilgili araştırıcı (özgeçmiş kime ait ise) tarafından tarih yazılarak imzalanmalıdır. |
4 |
Araştırmacılar |
Araştırıcıları içinde Marmara Üniversitesinin bir Öğretim Üyesi ya da Uzmanının yer almadığı Çalışmalar kabul edilmeyecektir. |
5 |
Hasta Takip Formu Örneği: |
Çalışmada “varsa” kullanılacak hasta verilerinin kaydedileceği form başvuru dosyasında bulunmalıdır |
6 |
Taahhütname: |
Taahhütname hazırlanmalı ve imzalanmalıdır |
7 |
Araştırma Bütçesi: |
Çalışmanın ayrıntılı bütçesi hazırlanmalı ve bütçe başvuru dosyasında bulunmalıdır. |
8 |
Gönüllü bilgilendirme ve onam formu: |
Gönüllü bilgilendirme ve onam formu örneği hazırlanmalıdır. |
9 |
1 adet dilekçe |
|
10 |
Başvuru Dosyası: (Bir basılı kopya + 1 CD yeterlidir) |
Başvuru evrakları hazırlandıktan sonra, tüm başvuru evraklarının çıktısı alınarak, bir basılı kopyası şeffaf dosyaya konularak Etik Kurul Sekreterliği’ne elden teslim edilmelidir. Teslim edilen fiziki dosyadaki belgelerde ilgili bütün yerlerin imzalanmış olması zorunludur. (Eksik İmza olması halinde başvuru dosyası kabul edilmeyecektir.). |
11 |
1 adet CD |
İlgili dosyada bulunan tüm evrakların bir örneği, “başvuru formundaki sırasına göre” sadece bir adet Word ve/veya PDF sayfası formatında birleştirilerek tek sayfaya uyarlanmış biçimde(imzalı) CD’ye kaydedilmeli ve bu CD dosya ekinde mutlaka teslim edilmelidir. Not: CD’ye kayıt edilen belgeler ile fizik dosyada yer alan belgelerin eşleşmemesi halinde başvuru dosyası kabul edilmeyecektir. Dosya teslim esnasında tip.etikkurul@marmara.edu.tr adresine dosyanın PDF hali mail atılması hususunu önemle rica ederiz. (CD’deki kayıtlar sıkıştırılmış (rar, zip) veya açık halde MS Word ya da pdf gibi genel belge formatında olmamalıdır.) |
AÇIKLAMALAR:
- Etik Kurulu her ayın ilk haftası cuma günleri (ayda bir) toplanmaktadır.
- Etik Kurul Başvurularının değerlendirilebilmesi için başvuru dosyasının eksiksiz olarak, toplantının yapılacağı tarihten (toplantı tarihleri ve son başvuru tarihleri WEB sayfamızda ilan edilmektedir) en geç bir hafta önce teslim edilmelidir.
- Geç teslim edilen başvurular bir sonraki toplantıda değerlendirilecektir. Başvuru dosyası zamanında teslim edilmiş dahi olsa kimi zaman başvuru ve incelenecek dosya yoğunluğu nedeniyle bir sonraki toplantıda değerlendirilebilir.
- İl Sağlık Müdürlüğüne verilecek çalışmalarda 10 Adet imza ve klinik araştırma etik kurulunun çalışma esaslarını gösteren belgenin olmasına dikkat edilmesi gerekmektedir.
İLETİŞİM
Telefon : 0216 777 55 41 (Güler SUNA)
E-posta : tip.etikkurul@marmara.edu.tr
Etik Kurul Başvurularının değerlendirilebilmesi/onaylanabilmesi için Başvuruların, toplantının yapılacağı tarihten en geç bir hafta önce teslim edilmesi gerekmektedir. |
Önemli Not: Etik Kurul Sekreterliğimiz Pazartesi, Salı ve Çarşamba günleri başvuru belgelerini teslim almaktadır. |
Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi
Klinik Araştırmalar Etik Kurul Başkanlığı
ÜYELER |
||
Unvanı / Adı / Soyadı |
Uzmanlık Dalı |
Kurumu / EK Üyeliği |
Prof.Dr. Haner DİRESKENELİ |
Romatoloji |
M.Ü Tıp Fakültesi/ Başkan |
Prof.Dr. Tülin ERGUN |
Dermatoloji |
M.Ü Tıp Fakültesi/Başkan Yrd. |
Prof.Dr. Handan KAYA |
Patoloji |
M.Ü Tıp Fakültesi/Üye |
Prof.Dr. M.Bahadır GÜLLÜOĞLU |
Genel Cerrahi |
M.Ü Tıp Fakültesi/Üye |
Prof. Dr. Rezzan GÜLHAN |
Farmakoloji |
M.Ü Tıp Fakültesi/Üye |
Prof.Dr. Semra SARDAŞ |
Eczacı |
İstinye Üniv. Sağlık Bilimleri Fak. /Üye |
Prof.Dr. Başak DOĞAN |
Diş Hekimi |
M.Ü Diş Hekimliği Fak./Üye |
Prof. Dr. Beste Melek ATASOY |
Radyasyon Onkolojisi |
M.Ü Tıp Fakültesi/Üye |
Prof. Dr. Elif KARAKOÇ AYDINER |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları |
M.Ü Tıp Fakültesi/Üye |
Prof. Dr. Meltem KORAY |
Diş Hekimi |
İstanbul Üniv. Diş Hekimliği Fak./Üye |
Prof. Dr. Gürkan SERT |
Tıp Tarihi ve Etik |
M.Ü Tıp Fakültesi/Üye |
Doç. Dr Figen DEMİR |
Halk Sağlığı |
Acıbadem Üniv. Tıp Fak. |
Prof. Dr. Pınar Mega TİBER |
Biyofizik |
M.Ü Tıp Fakültesi/Üye |
Zeynep AKGÜN |
Sağlık Mensubu olmayan kişi |
Serbest |
Öncel Onur AKBAŞ |
Hukukçu |
|
|
|
Bu sayfa Tıp Fakültesi tarafından en son 19.09.2024 13:48:26 tarihinde güncellenmiştir.