2016 YILI YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN İKAMETGÂH İZNİ İŞLEMLERİ (11 Ekim 2016 Göztepe Kampüs Öğrenci İşleri)

2016 YILINDA YENİ KAYIT YAPTIRMIŞ / YAPTIRACAK OLAN

YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN İKAMETGÂH İZNİ İŞLEMLERİ

AŞAĞIDA BELİRTİLMİŞTİR

 

A - YENİ KAYIT YAPTIRMIŞ VE İLK DEFA İKAMETGÂH TEZKERESİ     

ALACAK ÖĞRENCİLER:

  • Öğrenci Belgesi
  • Pasaport Aslı ve Fotokopisi (Pasaportun ön sayfası ve Türkiye'ye son giriş mührü fotokopisi)
  • Daha önceden ikametgâhı var ise ikametgâh fotokopisi (arkalı-önlü)
    • Sağlık Sigortası (1 yıllık)
    • Sigorta Tebliği (Tebliğ Tebellüğ Belgesi Örneği)
    • Gelir Beyanı (Gelir Belgesi Beyanı Dilekçe Örneği)
    • Adli Sicil Belgesi (Zorunlu Evrak Olmayıp Gerekli Durumlarda İl Göç İdaresi personelleri tarafından istendiğinde hazırlanacak)
    • 18 Yaşından küçük olanlar Yurt Dışında bulunan anne ve babasının izin belgesi ve ilgili belgenin Türkçe tercümesi
    • Kart Bedeli Dekontu (58,5 TL) 
    • 4 adet Fotoğraf (Son 3 ayda çekilmiş olmalıdır)
    • İstanbul Valiliği İl Göç İdaresi'nin sayfasının e-ikamet sisteminden randevu alınacak ve randevu çıktısı. (Randevusuz kesinlikle işlem yapılmayacaktır)

            NOT: Yukarıda belirtilen belgeler hazırlanarak 11 Ekim 2016 tarihinde Marmara Üniversitesi Göztepe Kampüsü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na teslim edilmesi gerekmektedir.

 

B - DAHA ÖNCE KAYITLI OLUP İKAMETGÂH TEZKERESİ ALMIŞ VE

SÜRESİNİ UZATACAK ÖĞRENCİLER:

  • İstanbul Valiliği İl Göç İdaresi'nin sayfasının e-ikamet sisteminden uzatma randevusu almaları

           NOT: Vize-vize muafiyeti veya ikamet izni bitenler, bittiği tarihten itibaren en geç 10 (on) gün içerisinde randevu almayan öğrencilerin işlemleri İstanbul Valiliği İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından yapılmayacaktır.

           NOT 2: Randevu sisteminde belirtilen belgeleri hazırlayarak randevu sisteminde yazan adrese posta yoluyla göndermeleri gerekmektedir.

      

ÖNEMLİ AYRINTILAR:

        

       -   Pasaportunda isim / soyisim ayrımı olmayan ve full name olarak belirtilen pasaporta sahip yabancılar kendi ülkelerinin konsolosluklarından isim soyisim belgesi alabilir ve ikametleri o bilgilere göre düzenlenecektir. Belgeyi alamadıkları takdirde ikamet bilgilerine isim ve soyisim olarak aynı full name iki defa girilir; bu durum İkamet almalarına engel olmamaktadır.

       -   18 yaş altındaki öğrenciler için, anne-baba muvaffakatnamesi ve muvaffakatnamede belirtilmek kaydıyla Türkiye'deki gerçek veya tüzel kişinin taahhütnamesi ile öğrencinin doğum belgesi gerekmektedir.

           Muvaffakatname ve doğum belgesi yurtdışında apostilli ve Türkçe olarak hazırlanıp gönderilmişse yeterlidir.

           Türkçe değilse Türkiye'deki bir noterde tercüme ettirilecek, tercümenin uygunluğu ülke konsolosluğu tarafından tasdik edilecek ve son olarak valilik / kaymakamlık makamınca belgeye apostil vurulacak ve belge teslim edilecektir.

           Anne-baba Türkiye'de ise muvaffakatname ülkemizdeki bir noterde doğrudan hazırlatılabilir.

       -   Özel öğrenci ve misafir öğrenci statüsündekiler öğrenci ikametine başvuramaz.

       -   Herhangi bir Enstitü / Fakülte / Yüksekokul kaydı olmayıp yalnızca Türkçe öğrenme kursuna kayıtlı öğrenciler öğrenci ikamet başvurusunda bulunamaz.

HIZLI ERİŞİM